Dragos Rotary Global Grant Projesi Daktilo Eğitimi 2017-2019

Dragos Rotary Kulübünün önderliğinde pek çok rotary kulübünün katkıları ve derneğimiz iş birliği ile gerçekleşen Global Grant projesi iki aşamadan oluşmaktadır. Projenin bir ayağı görmeyen ya da az gören çocuklarımız için Braille yazı yazma aracı sağlamak, diğer ayağı ise eğitimcilerimizin hem kişisel gelişimlerine hem de öğretmenlik becerilerine katkıda bulunmaktır. Bu amaçlarla bir dizi eğitim oturumu planlanmıştır. Daktilo ile yazı yazmak kabartma yazı tableti ile yazı yazmaktan daha hızlı ve pratiktir. Kullanımının daha kolay ve geri dönütünün daha hızlı olması sebebiyle dünyada kabartma yazı öğretimine daktilo ile başlanması önerilmektedir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak proje kapsamında sağlanan fon ile 40 adet Perkins Brailler Kabartma Yazı Daktilosu Parıltı Görmeyen Çocuklara Destek Derneği aracılığıyla görmeyen ya da az gören çocuklara bağışlanmıştır. Böylece çocuklarımıza bağışlanan daktilolar; onların eğitimine destek olma, motivasyonlarını arttırma, sorumluluk alma becerilerini geliştirme gibi pek çok alanda katkı sağlamıştır. Projenin bir diğer ayağını oluşturan eğitimci eğitimi seanslarına ilişkin ayrıntılar şu şekildedir: 6 Şubat 2019 tarihinde Doç. Dr. Salih Çakmak ve Öğr. Gör. Dr. Tamer Karakoç tarafından gerçekleştirilen ‘Az Görenlerin Eğitimi’ başlıklı seminerde az görmenin ne olduğu ve total görme engelinden eğitim açısından farkları, az gören çocukların Braille eğitimi, daktilo eğitime adaptasyonu gibi konular işlenmiştir. Edinilen bu bilgilerin az gören öğrencilerimiz ve velilerine daktiloya alışma, akademik yaşamı Braille ile yürütme anlamında kolaylaştırıcı etki etmesi hedeflenmiştir. 9 Nisan 2019 tarihinde Doç. Dr. Salih ÇAKMAK ve Öğr. Gör. Dr. Tamer KARAKOÇ tarafından ‘Az Görenlerin Rehabilitasyonu ve İşlevsel Görme Değerlendirmesi’ başlıklı eğitim gerçekleştirilmiştir. Hocalar tarafından geliştirilen GİGDA isimli değerlendirme ölçeğinin öğretimi yapılmış ve öğretmenlerin bu ölçeği az gören çocuklara uygulamaları gözlemlenmiş ve geri dönüt verilmiştir. 21 Mayıs 2019 tarihinde Doç. Dr. Salih ÇAKMAK ve Öğr. Gör. Dr. Tamer KARAKOÇ tarafından ‘Beceri Temelli Davranış Değiştirme konulu Aile Eğitimi ve Rehberliği’ eğitimi verilmiştir. Ailelerin, çocukların özel eğitimine dahil olmalarını sağlaması hedeflenmiştir. 11 Mart 2019 tarihinde Doç. Dr. Pınar Şafak tarafından gerçekleştirilmiş olan ‘Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri’ başlıklı seminerde gün boyunca ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitimlerine yönelik konular ayrıntıları ile işlenmiştir. Edinilen bilgilerin çok engelli öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerine destek olması hedeflenmiştir. 27 Şubat – 14-28 Mart 2019 tarihlerinde Psikolog Nilüfer Devecigil tarafından gerçekleştirilmiş olan yarım günlük eğitimlerde özel eğitim süreçlerinde çocukların davranışsal ve duygusal ihtiyaçları, davranışın aslında bir yardım çağrısı olduğu, davranışın altındaki kök nedene bakmanın önemi ve görme, az görme, spektrum gibi çeşitli engelleri olan çocuklarla çalışırken eğitimcinin kendi tetiklenmelerine, duygusal süreçlerine değinilmiştir. Görme engelli çocukların ve ailelerinin akademik ve sosyal hayatlarında karşılaştıkları zorluklar olduğu bilinmektedir. Verilecek bu eğitimlerin öğretmenleri anlayan, sakinleştiren ve yönlendiren bir konuma yerleştirmesi beklenmektedir. Edinilen bu bilgilerin çocuklara daha stressiz ve daha engelsiz bir eğitim hayatı olarak geri döneceği düşünülmektedir.